Peter Doig (born 1959 in Edinburgh, Scotland) is among the most acclaimed figurative painters working today. He spent his childhood in Canada, studied in London, and has lived and worked in Trinidad since 2002. Shortly after graduating from Chelsea College of Art and Design in 1990, Doig was awarded the prestigious Whitechapel Artist Prize. A few years later, in 1994, he was nominated for the Turner Prize. He has gone on to have major solo exhibitions at institutions including Tate Britain, London, the Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris, Schirn Kunsthalle, Pinakothek der Moderne, Munich, Scottish National Gallery of Modern Art, Edinburgh, Louisiana, Copenhagen, and the Fondation Beyeler, and his work can be found in many of their collections.

This year’s talks programme is generously supported by the Hotel Sans Souci, the Contemporary Patrons of the Kunsthistorisches Museum and the Media Partner PARNASS – Das Kunstmagazin.

more information: Kunsthistorisches Museum Wien

Peter Doig (geb. 1959 in Edinburgh, Schottland) zählt zu den einflussreichsten Malern der Gegenwart. Seine Kindheit verbrachte er in Kanada, sein Studium absolvierte er in London. Seit 2002 lebt und arbeitet er auf der karibischen Insel Trinidad. Kurz nachdem er 1990 das Chelsea College of Art and Design abschlossen hatte, wurde er mit dem prestigeträchtigen Whitechapel Artist Prize ausgezeichnet. Einige Jahre später, 1994, wurde er für den Turner Prize nominiert. Er hatte große Einzelausstellungen in Institutionen wie der Tate Britain, London, dem Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris, der Schirn Kunsthalle, Frankfurt, der Pinakothek der Moderne, München, der Scottish National Gallery of Modern Art, Edinburgh, dem Louisiana, Kopenhagen, und der Fondation Beyeler, Basel. Sein Werk findet sich auch in vielen Sammlungen dieser Institutionen.

Wir danken den Contemporary Patrons des Kunsthistorischen Museums, dem Hotel Sans Souci Wien und unserem Medienpartner PARNASS – Das Kunstmagazin für ihre großzügige Unterstützung dieser Gesprächsreihe.

Mehr Information unter: Kunsthistorisches Museum Wien

Video: Barbara Schwertführer