Some impressions of our exhibition opening for The Bauhaus #itsalldesign (26.09.2015)

With the major exhibition »The Bauhaus #itsalldesign« (26.09.2015 – 28.02.2016), the Vitra Design Museum presents a comprehensive overview of design at the Bauhaus for the first time. The exhibition encompasses a multiplicity of rare, in some cases neverbefore-seen exhibits from the fields of design, architecture, art, film and photography. At the same time, it confronts the design of the Bauhaus with current debates and tendencies in design and with the works of contemporary designers, artists and architects. In this way, »The Bauhaus #itsalldesign« reveals the surprising present-day relevance of a legendary cultural institution.

Das Bauhaus ist eine der einflussreichsten Kulturinstitutionen des 20. Jahrhunderts. Hier flossen die prägenden Strömungen der europäischen Avantgarde wie in einem Schmelztiegel zusammen. Zu einem Mythos stilisiert, wurde das Bauhaus aber auch zum Inbegriff des modernen Design-Klischees: geometrisch, industriell, kühl. Die große Ausstellung des Vitra Design Museums gibt erstmals eine umfassende Übersicht über den Design-Begriff des Bauhauses.

Mehr zur Ausstellung unter design-museum.de